Scoutingsrapport

Individuele analyse speler

Naam:___________________________________________

 

ATLETISCH VERMOGEN

doelstellingen

Kwantitatieve evaluatie

Kwalitatieve evaluatie

01) Reactiesnelheid 1 2   3 4 5   6 7 8 9  
02) Startsnelheid 1 2   3 4 5   6 7 8 9
03) Snelheid (versnelling) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
04) Basissnelheid 1 2   3 4 5   6 7 8 9
05) Draaisnelheid en wendbaarheid 1 2   3 4 5   6 7 8 9
06) Loopvaardigheid 1 2   3 4 5   6 7 8 9
07) Uithoudingsvermogen 1 2   3 4 5   6 7 8 9
08) Ruimte en tijdsperceptie 1 2   3 4 5   6 7 8 9
09) Sprongkracht 1 2   3 4 5   6 7 8 9
10) Duelkracht 1 2   3 4 5   6 7 8 9

 

TECHNISCH VERMOGEN

doelstellingen

Kwantitatieve evaluatie

Kwalitatieve evaluatie

01) Balcontrole (nauwkeurigheid enoriëntatie) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
02) Passes (kort / lang) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
03) Trappen (voorzet – schot opdoel) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
04) Sliding / Tackle / Schouderduw 1 2   3 4 5   6 7 8 9
05) Kopspel verdedigend en aanval-vallend 1 2   3 4 5   6 7 8 9
06) Doorspeelbaarheid na controle 1 2   3 4 5   6 7 8 9
07) Doorspeelbaarheid bij hetpassen 1 2   3 4 5   6 7 8 9
08) Dribbelen (schijn – en kap-beweging 1 2   3 4 5   6 7 8 9
09) Techniek in de kleine ruimte 1 2   3 4 5   6 7 8 9
10) Techniek pressing tegenstander 1 2   3 4 5   6 7 8 9

Spelbekwaamheid (intelligentie)

(Aanvallend / verdedigend) doelstellingen

Kwantitatieve evaluatie

Kwalitatieve evaluatie

01) Combinatievermogen (assist) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
02) Duel 1 : 1 1 2   3 4 5   6 7 8 9
03) Scorend vermogen (doel -instinct) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
04) Positiegevoel (breed / diep,ruimte creëren) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
05) Vista (vooruitdenken – zin voornumerieke meerderheid) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
06) Markage / interceptie 1 2   3 4 5   6 7 8 9
07) Storen (pressen- blokvorming) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
08) Verdedigen collectief (switch,rugdekking, remmend wijk) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
09) Intergratie in de aanval 1 2   3 4 5   6 7 8 9
10) Positie na uitschakeling 1 2   3 4 5   6 7 8 9

Mentaliteit – Persoonlijkheid

Doelstellingen

Kwantitatieve evaluatie

Kwalitatieve evaluatie

01) Motivatie – strijdlust envolharding 1 2   3 4 5   6 7 8 9
02) Discipline ( en zelfdiscipline) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
03) Gezonde agressiviteit 1 2   3 4 5   6 7 8 9
04) Concentratie 1 2   3 4 5   6 7 8 9
05) Zelfcontrole en drukbestendig 1 2   3 4 5   6 7 8 9
06) Lef, durf en creativiteit 1 2   3 4 5   6 7 8 9
07) Coaching 1 2   3 4 5   6 7 8 9
08) Zelfvertrouwen 1 2   3 4 5   6 7 8 9
09) Relatiegericht / sociaalkarakter(medespelers , team) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
10) Fairplay (scheidsrechter, tegen -stander) 1 2   3 4 5   6 7 8 9
Gemiddelde score  1 2   3 4 5   6 7 8 9
Sterkte / zwakte analyse
Morfologie
Type speler: Flank – centraal / creatief – dienend / karakter – technische speler
Rechts – links of tweebenig
Positie in elftal
Toelichting: Om tot een uniforme toekenning van punten te komen hanteren wij de volgende stelling:
 Score 1 – 2 – 3 – 4   tot 1e klasse

Score 7 – 8 landelijk niveau

Score 5 – 6 hoofdklasse

 

Score 8 – 9 landelijk niveau / BVO